Recent Posts
Today
Total
Recent Comments
TISTORY 2015 우수블로그
관리 메뉴

Route49

숫자로 보는 F1 로터스 E23 본문

F1/데일리

숫자로 보는 F1 로터스 E23

harovan 2015. 2. 2. 13:23
336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.


로터스는 E23을 제때 완성시키지 못해 헤레즈 테스트 첫날 참가하지 못했지만 E23을 숫자로 알려주는 흥미로운 정보를 제공해 주었네요. 가볍게 한 번 보시지요~



0 – The time taken in seconds for the gearbox of the E23 to change gear (drive is never lost during the gearshift)  - 드라이버가 기어변속을 하면 루스타임 없이 바로 변속된다..는 뭐 그런거죠. 


0.04 – How much faster in seconds the E23 goes each lap due to the reducing weight as the car burns fuel (not accounting for tyre degradation) - 타이어 마모를 배제하면 연료소모는 E23을 랩당 0.04초씩 빠르게 한다고 하네요.


1.6 – The time in seconds for the E23 to decelerate from 100 km/h to standstill - 정지상태에서 시속 100 km/h에 도달하는 시간이 1.6초. 한국에서는 편의상 제로백이라고 하지요.


4 – The number of Power Units allocated to each driver in 2015 - 2015시즌에 드라이버당 배정된 파워유닛 갯수.


4.9 – How many seconds it takes for the E23 to reach 200 km/h from standstill - 정지상태에서 200 km/h에 도달하는 시간은 4.9초. 조금 빠르다는 차들의 0-100 km/h 시간이죠.


6 – The number of consecutive races each gearbox must survive before it can be changed without suffering a five-place grid penalty - 5 그리드 페널티 없이 기어박스를 교체할 수 있는 레이스는 6 레이스.


8 forward and 1 reverse – The number of gears in the E23’s gearbox - 8단 기어(시퀀셜) + 후진기어.


15 – How many hours it takes for a complete rebuild of the car at the track with 12 mechanics - 12명의 미캐닉이 차를 완벽히 재조립 하는 시간은 15 시간.


87.75 – The impact energy in kilojoules that must be withstood by the nose of the car when it is crash tested by the FIA. This is the same amount of energy as would be required to stop a 4 tonne elephant moving towards you at 24km/h - FIA의 충돌 테스트 임팩트 파워는 87.75 KJ. 4톤짜리 코끼리가 24 km/h의 속도로 오는 것을 세우는 힘과 같은 크기의 에너지.


102 – The weight in Kg subjected to the end of the front wing by the FIA, it cannot move more than 10mm - 프론트윙 엔드에서 버텨내야 하는 무게는 102 kg. 10 mm 이상 움직이면 안됨.


220 – The pressure in Bar the cars hydraulic system works at, a road car tyre is about 1.8 Bar - 유압 시스템의 압력은 220 Bar. 보통의 승용차 타이어는 1.8 Bar.


702 – The minimum dry weight of the car in kilograms - 최소 무게 규정은 702 kg.


1,100 – The temperature in degrees Celsius of the exhaust gases when the car is on full throttle - 풀 쓰로틀 할때 배기가스의 온도는 1,100 ℃.


1,200 – In degrees Celsius, this is the temperature a brake disc can reach during the race - 레이스에서 브레이크 디스크의 최고 온도는 1,200 ℃.


2,500 – The number of gear changes the drivers have to make during an average Grand Prix - 그랑프리당 1명의 드라이버의 평균 기어변속 횟수는 2,500회.


12,500 – The number of technical drawings produced by the time of the E23 car build (more than any other car from Enstone) - E23이 탄생하기까지 그여진 드로잉(로터스 역사상 최고).


30,000 – The number of individual parts that make up each E23 - E23에 들어간 부품수.


125,000 – The max rotational speed in RPM of the MGU-H - MGU-H의 최대 RPM.


250,000 – The amount of man hours that have gone into the design of the E23 - E23 제작에 투입된 맨아워(1인 1시간 노동)는 총 250,000. 

'F1 > 데일리' 카테고리의 다른 글

2015 헤레즈 테스트 DAY 3 정리  (4) 2015.02.04
2015 헤레즈 테스트 DAY 2 정리  (3) 2015.02.03
2015 헤레즈 테스트 DAY 1 정리  (9) 2015.02.02
2015 메르세데스 W06 스펙  (4) 2015.02.01
2015 헤레즈 테스트 D-1  (0) 2015.02.01
Comments